Mõisted

Matkaja – korraldaja poolt korraldatud matkal osaleja

Matkatasu – matka maksumus, kaasaarvatud ettemaks. Matkatasu sisaldab ööbimist matkajooksul koos hommikusöögiga, rattatransporti Tallinast matka alguspunkti ja lõpp-punktist tagasi; pagasivedu matkapäevade ajal ja grupijuhiteenust.

Reisihüvitis – Reisi tühistamisega seotud kulud, mida reisija on kohustatud tasuma reisikorraldajale.

 

1. Matkal osalemine

1.1 Matkal osalemiseks sõlmitakse korraldaja ja matkaja vahel leping.

1.2 Lepingu alusel müüb korraldaja osalejale matka, mis vastab korraldaja poolt avaldatud reisikjirjeldusele ja mille eest on osaleja kohustatud maksma

2. Matka eest tasumine

2.1 Leping jõustub hetkel, kui matkaja on välja valinud sobiva reisi, saanud kinnituse osalejaks registreerimisele ja tasunud ettemakse alljärgnevalt:

2.1.1 kui matkani on rohkem kui 65 päeva, tuleb tasuda 3 tööpäeva jooksul ettemakse suuruses 200 eurot;

2.1.2 kui matkani on 35-65 päeva, tuleb 3 tööpäeva jooksul tasuda matkatasu täies ulatuses;

2.1.3 kui matkani on vähem kui 35 päeva, tuleb kogu matkatasu tasuda koheselt.

2.2 Matka lõppsumma tuleb tasuda 35 päeva enne matka algust.

2.3 Kui matkaja ei ole kokkulepitud ajaks matka eest tasunud, on korraldajal õigus tellimus tühistada.

3. Matka hind ja hinna muutused

3.1 Matka hinna sisse kuuluvad need teenused, mis on kirjeldatud matka tutvustavates materjalides.

3.2 Korraldaja poolt müügikampaaniate korras väljakuulutatud soodustused kehtivad ainult uutele broneeringutele ja neil ei ole tagasiulatuvat jõudu

3.3 Matkajal ei ole õigust korraldajalt nõuda hüvitist juhul, kui ta jätab kasutamata mõne matka hinnas sisalduva teenuse.

3.4 Korraldajal on õigus muuta reisipaketi hinda järgnevate asjaolude ilmnemisel:

3.4.1 transpordi- või majutushindade muutumine, kui need ei allu korraldaja kontrollile;

3.4.2 valuutakursi oluline muutumine;

3.4.3 Eesti või sihtkohamaa maksude ja lõivude muutumine.

3.5 Matkatasu muutumisest tuleb matkajale teatada esimesel võimalusel, kuid mitte vähem kui 21 päeva enne matka algust.

4. Matkaja õigus matka muutmiseks või tühistamiseks

4.1 Matkajal on õigus tellimus tühistada ja reisihüvitist mitte maksta järgmistel tingimustel:

4.1.1 kui matka tellimisel on matkani rohkem kui 68 päeva ja matkaja tühistab tellimuse 5 päeva jooksul pärast reisi broneerimist;

4.1.2 kui matka hind muutub olulisel määral või tegemist on olulise muutumisega. Matkaja peab oma tühistamissoovist teatama 48 tunni jooksul pärast hinnatõusu või olulise muutuse teate saamist.

4.2 Matkajal on õigus tellimus tühistada järgmistel tingimustel, makstes sealjuures hüvitist:

4.2.1 rohkem kui 65 päeva enne matka algust on hüvitis 200 eurot;

4.2.2 35-65 päeva enne matka algust on hüvitis 50% reisitasust;

4.2.3 vähem kui 35 päeva enne matka algust on reisikorraldajal õigus jätta endale kogu matkatasu.

4.3 Kui matka tühistab pere- või sõpruskonna liige ja nende matka hind põhineb sellel, et kindel arv reisijaid elab koos ühes toas või reisib koos, siis on korraldajal õigus võtta muutustest põhjustatud lisatasu.

5. Matkaja kohutused ning vastutus

5.1 Matkaja kohustub tutvuma matka tutvustavate materjalide, matkatingimuste ja muu korraldaja poolt edastatud infomaterjaliga.

5.2 Matkaja kohustub järgima reisi puudutavaid juhendeid, väljumisaegu ning hotellide ja transpordivahendite sisekorraeeskirju.

5.3 Matkaja ei tohi oma käitumisega häirida teisi kaasreisijaid. Reisija vastutab kahju eest, mida tema tahtlik või hoolimatu tegevus põhjustab korraldajale, kaasmatkajatele või kolmandatele isikutele.

5.4 Matkajal lasub omavastutus reisikindlustuse hankimisel.

5.6 Kui matkal osaleja matka ajal haigestub või temaga juhtub õnnetus, abistab korraldaja teda nii ravi kui ka vajaduse korral ennetähtaegse tagasisõidu korraldamisel, kuid matkaja on kohustatud korraldajale tasuma kõik sellega seotud lisakulud.

5.7 Matkaja vastutab oma reisidokumentide korrasoleku eest ( ka viisa). Kui matk jääb ära kehtivuse kaotanud või puuduvate dokumentide tõttu, rakendab korraldaja matka tühistamise määrasid p.4.2 sätete alusel.

6. Korraldaja kohustus ja vastutus

6.1 Korraldaja vastutab selle eest, et matk vastab kirjeldustele ja kliendile antud lubadustele.

6.2 Korraldaja kohustub toimumata matka eest matkatasu tagasi maksma, kui matk jääb ära matkakorraldaja süü tõttu.

6.3 Korraldaja ei vastuta:

6.4.1 kui kohapealne ilm ei vasta paljude aastate keskmistele näitajatele;

6.4.2 matka alguspunkti ja lõpp-punktist koju saamise reisilahenduse valiku eest;

6.4.3 kahju eest, mille on põhjustanud matkaja enda hoolimatus, tegevus või tegevusetus;

6.5 korraldaja ei vastuta kahju eest, mille on põhjustanud vääramatud jõud (VÕS § 103 lg 2 ) nn force majeure (loodusõnnetused, sõjad, streigid vms). Mõlemad lepingupooled võivad lepingu üles öelda, kui teenuse osutamine muutub võimatuks või ohtlikuks  vääramatu jõu tõttu.

Pretensioonide lahendamisel kasutatakse VÕS § 879 sätteid.

7. Korraldaja õigused

7.1 Korraldajal on õigus teha temast sõltumatutel põhjustel matkaprogrammis muudatusi (vahetada hotelli, sõiduvahendit, muuta ajakava), kuid sellel tingimusel, et matka kvaliteet ja iseloom sellest oluliselt ei muutu. Muudatustest tuleb osalejale teatada viivitamatult.

7.2 korraldajal on õigus matk ära jätta juhul, kui:

7.2.1 seda põhjustab sihtkohas või selle lähedal toimuv force majeure või osalejate julgeolek on seatud ohtu (sõda, rahutused, loodusõnnetused vms);

7.2.2 ei täitu matka korraldamiseks vajalik minimaalne osavõtjate arv, mis on antud matkade puhul 15 inimest.

7.3 Juhul, kui matk on ära jäetud p.7.2 põhjuste ilmnemisel, on osalejal õigus nõuda uut samaväärset matka, arvestades hooajalisust ja vabade kohtade olemasolu või makstud matkatasu tagastamist täies ulatuses.

8. Puudused ja nendest teatamine

8.1 Puuduseks matka korralduses loetakse seda, kui matk ei vasta teenuste ning muu poolest sellele, milles on eelnevalt kokku lepitud.

8.2 Puuduseks korralduses ei või pidada järgmisi asjaolusid:

8.2.1 matka kui terviku seisukohalt väheolulisi muutusi, mida sihtkoha ja matka iseloomu arvestades on võimalik eeldada (ilmast tingitud hilinemised, liiklusummikud vms);

8.2.2 matkaja ei jõua kokku lepitud sihtkohta  oma süü tõttu (kaotas pileti, maaletuleku keeld, reisidokument on kehtetu või kadunud, tugev alkoholijoove jne);

8.3 Puudustest, mida on võimalik kõrvaldada sihtkohas, tuleb koheselt teavitada matkakorraldajat või vastava teenuse osutajat. Kui kohapeal lahendust ei leita, tuleb hiljemalt 10 päeva jooksul peale matkalõppemist esitada korraldajale kirjalik kaebus. Kui matkal osaleja soovib saada hüvitist saamata jäänud ja/või ebarahuldava teenuse eest, tuleb tal lisada kaebusele kviitungite originaalid või teised tõendid otseselt põhjendatud lisakulutuste kohta.

Kompensatsiooni makstakse proportsionaalselt vea suurusele matka hinnast.

9. Matkatingimuste kehtivus ja erimeelsuste lahendamine

9.1 Käesolevad lepingu üldtingimused kuuluvad lahutamatult korraldaja ja matkaja vahel sõlmitud lepingu juurde ning jõustuvad alates selle sõlmimisest (p.2.1).

9.2 Erimeelsused poolte vahel püütakse lahendada läbirääkimiste teel. Kui kokkulepet ei saavutata, on matkajal õigus eriarvamust käsitleda Tarbijakaitseametis või esitada hagi oma õiguste kaitseks kohtule EV seadusandlusega ettenähtud korras.

10. Privaatsusteade

10.1 MTÜ Jõelähtme matka- ja rattaklubi kogub, kasutab ja säilitab igapäevases majandustegevuses reisi broneerimiseks vajalikke klientide isikuandmeid (nimi, isikukood, aadress, telefoninumber, e-posti aadress) matkade korraldamise, osutamise, organiseerimise eesmärgil.

Oma tegevuses juhindume isikuandmete kaitse üldmäärusest (GDPR), isikuandmete kaitse seadusest (IKS) ning teistest andmekaitsealastest normatiividest.